چند از گرانترين گلها

تبلیغات

چند از گرانترين گلها

گل همیشه هدیه ای رومانتیک، مایه آرامش و لذت چشم و بویایی و سمبل لوکس بودن است. زیبایی ظریف و شکننده آنها می تواند به خوبی با تراژدی و عشق همراهی کند.

به گزارش سه نسل به نقل از آسیا ، گل ها با عظمت و افتخار سخاوتمندانه خود رو به زوال می روند و فقط چند روز عمر می کنند. هرچه گل ها نایاب تر باشد هدیه ای گران تر از آنها ساخته می شود.

1. گل سرسبد دنیا Kadupul
 

گران قیمت ترین گل های جهان + عکس


گل kadupul هرچند تاکنون خرید و فروش نشده اما در صدر فهرست گرانترین گل جهان قرار دارد. علت آن این است که نمی توان بر این گل قیمت گذاشت و هیچ مقدار پولی قادر به خرید آن  نیست. این گل بی اندازه نایاب و ظریف است و فقط چند ساعت عمر می کند و بلافاصله می میرد. حتی افراد بومی سرزمین این گل ندرتا موفق به دیدن این زیبایی بی نظیر می شوند. غنچه این گل درست قبل از نیمه شب باز می شود و قبل از طلوع آفتاب از بین می رود. هنوز هیچ یک یاز عاشقان سینه چاک گل نتوانسته اند آن را هدیه دهند زیرا عمر آن بسیار کوتاه است به طوری که داستان زندگی این گل بیشتر شبیه افسانه هاست.

2. فرانکشتاین گل ها Shenzhen Nongke
 

گران قیمت ترین گل های جهان + عکس


هر شاخه 160000 پوند:

این گل کاملا آفریده دست بشر و نتیجه 8 سال تحقیق و زحمت گروهی از دانشمندان چینی به نام Shenzhen Nongke Group است. در سال 2005 این گل در یک حراج به قیمت 68/1 میلیون یوآن یا 000/160 پوند به فروش رسید. این گل فرانکشتاینی بی نظیر گرانترین خرید گل تاکنون محسوب می شود.

3. طلای کینابالو Gold of Kinabalu
 

گران قیمت ترین گل های جهان + عکس


هر شاخه 3000 پوند:

این گل یک گونه در حال انقراض ارکیده است و فقط می توان آن را در محوطه ای محصور، در پارک ملی کینابالو در مالزی یافت. یک شاخه از این گل بسیار نایاب تا حدود 3000 پوند قیمت دارد. اگر کسی قصد دارد که این گل گران قیمت را هدیه بدهد باید خوش شانس باشد و زمان مناسب هدیه از  نیمه فروردین تا نیمه خرداد واقع شود زیرا فقط در این ماه ها است که این ارکیده غنچه باز می کند.

4. دسته گل عروس
 

گران قیمت ترین گل های جهان + عکس


80000 پوند:

چهارمین جایگاه فهرست گران ترین گل متعلق به دسته گل عروسی است مرکب از گل های ارکیده سفید، سوسن سفید، Moon flower و ریشه گیاه فیکوس 100 ساله، اگرچه گل های این دسته گل باارزشند ولی قیمت بالای آن به دلیل وجود 90 قطعه یاقوت 2 قیراطی، 9 قطعه الماس 1 قیراطی و 6/21 قیراط یاقوت ستاره ای است. اگرچه شاید جادادن این دسته گل در بین گرانترین گل ها تقلب به نظر برسد ولی باید آن را گرانترین دسته گل جهان به حساب آورد. این دسته گل هنوز در طبقه 6 ساختمان Ruby Plaza در ویتنام در حال نمایش شود.

5. گل زعفران Sffron Grocus
 

گران قیمت ترین گل های جهان + عکس


هر 450 گرم 600 پوند:

پنجمین جایگاه این فهرست گل شاید برایتان تعجب آور باشد زیرا نه نادر است، نه گران بها. یک دسته گل زعفران Crocus قیمتی پایین تر از یک دوجین گل رز دارد. ولی در عوض حضور این گل در فهرست گران ترین گل ها به جاست زیرا پرچم این گل به منظور تولید ادویه زعفران پرورش داده می شود که گرانترین ادویه جهان است.





مطالب مرتبط
.